Сб. Жов 8th, 2022

«ЗаТВ, радіо, референдум». Хто створює пропаганду на окупованій Запоріжчині

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Хто щоденно обстрілює Запорізьку атомну електростанцію, ризикуючи світовою ядерною безпекою? Українські націоналісти, хто ж ще. Чи хочуть мешканці Запорізької області стати частиною росії? А як же, «за» аж 93 %! Уже ось-ось буде «референдум», і життя налагодиться: прийде відома на весь світ безкоштовна російська медицина, а хоробрі та чесні російські поліцейські захищатимуть людей від наркоманів, яких наплодила Україна.

Таку нісенітницю вам повторюють кожного дня з телевізора, радіо, телеграм-каналів, газет, гучномовців та банерів на вулиці. Це і є російська пропаганда, інформаційна частина російської війни проти України. Наведені тези, і ще багато інших, активно розкручуються на окупованій частині Запоріжчини, промиваючи мізки цивільним мешканцям. 

Центр журналістських розслідувань розповідає хто саме створює та поширює російську брехню.

Окупаційне телебачення

1 серпня на окупованій території Запорізької області почала мовлення перша офіційна російська помийка — «ЗаТВ». Її запустили на базі мелітопольського каналу «МТВ+». Цей канал належить Євгену Балицькому — колишньому народному депутату України, колаборанту, який очолив російську окупаційну адміністрацію.

Євген Балицькій (справа) на влаштованій окупантами акції «Бессмертный полк» у Мелітополі, 09.05.2022

З першого дня російського вторгнення «МТВ+» транслював російські канали і виправдовував російську агресію. В ефірі саме цього каналу «гауляйтерка» Мелітополя Галина Данильченко вперше зробила своє «офіційне» звернення до мешканців міста.

Данильченко

Галина Данильченко, колаборантка. Фото: пропагандистський тг-канал

Директор «МТВ+» Олег Шостак став головою пресслужби фейкової «військово-цивільної адміністрації», яку очолив його шеф Балицький. Шостака нещодавно підірвали місцеві невідомі. А от у приміщенні телеканалу відбулися масштабні зміни.

Шостак

Олег Шостак, колаборант. Фото: youtube/МТВ+

Куратором запуску нових пропагандистських ресурсів на окупованій території займається росіянин Олександр Малькевич, генеральний директор телеканалу «Санкт-Петербург», що фінансується урядом міста, член Громадської палати росії і фіналіст конкурсу «Лідери Росії», який патронує заступник глави адміністрації президента Сергій Кирієнко.

Малькевич

Олександр Малькевич, куратор пропагандистських медіа на окупованій території Запорізької та Херсонської областей. Фото: пропагандистський тг-канал

Малькевич тісно пов’язаний із «кухарем путіна» і власником ПВК «Вагнер» Євгеном Пригожиним. Олександр Малькевич має багатий досвід зі створення рупорів пропаганди, дезинформаціїі і впливу на вибори не лише в Росії, а й за кордоном, завдяки чому у 2018 році потрапив під санкції США, а цього року — і ЄС.

Малькевич говорить про «рідне телебачення» на Запоріжчині, але зовсім незрозуміло для кого з його творців воно є рідним. Канал «ЗаТВ» входить в новостворений медіахолдинг «ЗаМедиа», керівником якого є петербуржець Вадим Кучер.

Кучер

Вадим Кучер, директор «ЗаМедиа». Фото: «Московський комсомолець»

Кучер говорить, що його призначено на посаду розпорядженням Балицького. Але тут же, фактично, закидає Балицькому розвал телеканалу.

«За! ТБ» було створено на базі місцевого телеканалу МТВ+, який припинив своє мовлення ще на початку року. У спадок нам дісталися приміщення, забиті будівельним сміттям, та зламана техніка. Усе це господарство довелося розгрібати. Образно кажучи, із чотирьох телекамер нам доводилося збирати дві», — сказав Кучер в інтерв’ю «Московському комсомольцю».

Вадим Кучер — член Санкт-Петербурзького об’єднання ветеранів «Боевое братство», депутат трьох скликань округу Оккервіль і головний редактор газети цього округу.

Пропагандистський телеканал ЗаТВ веде мовлення у цифровому форматі, також деякі програми показує російський канал «ОТР».

Вадим Іванов

Вадим Іванов

Вадим Іванов — директор телеканалу «ЗаТВ». Теж росіянин. З 2011 року працював у Новгородській обласній телекомпанії під керівництвом того ж таки Олександра Малькевича. Наближений до влади — очолює громадську раду при муніципальній адміністрації. Тепер Іванов приїхав на окуповану території України та робить хвилинні сюжети і читає підводки до них як диктор. Зараз він у соцмережі виставляє відео як підшукують нові кадри у пропагандистську телекомпанію. Адже, як і в Херсоні, у Мелітополі жоден місцевий фаховий журналіст не погодився працювати на окупаційному каналі. Тож доводиться брати з вулиці, або користуватись послугами заїжджих заробітчан.

Андронакі

Володимир Андронакі, пропагандист. Фото: пропагандистський тг-канал

Володимир Андронакі — колишній відомий кримський журналіст, який після 2014 року прислужує російським окупантам і їхнім кримським посіпакам. Тепер підробляє у Мелітополі, в ефірі «ЗаТВ» бере інтерв’ю у керівників окупаційної управи та заїжджих російських управлінців.

Головне завдання — просування затверджених у кремлі наративів, які виправдовують агресію Росії проти України і обіцяють щасливе життя. Насправді ж усі нині захоплені росією території України розвивалися тільки до приходу окупантів. «Руський мір» несе за собою економічну несвободу, корупцію, репресії та ізоляцію. Це видно з того, що відбувалося в Криму, який останні вісім років колонізувався та перетворювався на військову базу. А також на захопленій частині Донбасу, де люди тепер місяцями не бачать навіть води з крану.

Агітаційні матеріали

Ще один пропагандистський проект — випуск газета «Запорожский вестник», переповненої агітаційними матеріалами за так зване «приєднання» територій до росії. Їх роздають безкоштовно на вулицях та у захоплених адміністративних будівлях.

Запорожский вестник

Запорожский вестник

Це перший номер фейкової газети. Зверніть увагу на заголовок «Собираем урожай: как Россия помогает фермерам». Насправді російські загарбники масово вивозять зерно з Запорізької області до Криму та росії, про що були опубліковані численні журналістські розслідування, відкриті кримінальні провадження та зроблені заяви світових лідерів.

У заголовках перших сторінок фейкової «газети» помітні головні наративи рашистів та пропаганда «руського міра».

Ще один пропагандистський ресурс на Запоріжчині — програма «Запорожье24». Це проєкт редакції ТРК «Крим», що фінансується з окупаційного уряду. Кореспонденти з Криму почали їздити на Херсонщину та частину Запорізької області з перших днів їхньої окупації. Завданням номер один тоді було виправдання збройної агресії росії проти України через просування наративу про звільнення від нацистів.

Після того, як у Херсоні десантувався російський ФСБшний уряд, кримського гауляйтера Аксенова посунули на окуповані території Запоріжчини. ТРК Крим різко втратила інтерес до Херсонщини і тепер обслуговує окупантів і колаборантів тільки в Запорізькій області.

Безпосереднє керівництво випуском контенту здійснює редактор проекту «Запорожье24» Дмитро Михайлов, справжнє прізвище Кокшаров. Про нього ми розповідали у матеріалі «Як захоплювали філію «Суспільного» та хто створює пропаганду на окупованому півдні».

Провідна тема каналів російської пропаганди — створення видимості підтримки місцевим населенням окупації та приєднання Херсонської та Запорізької областей до росії. Для цього постійно публікуються результати так званих опитувань, де люди майже одноголосно хочуть в росію.

Про сумнівну кримську контору, яка малює ці брехливі дані, можете почитати у нашому розслідуванні «Соціологія за викликом».

Пропагандисти стверджують, що рівень підтримки окупантів зростає з кожним місяцем: було, 85 %, стало 93. Скоро, треба думати, перевалить за 100 відсотків. Російський Центрвиборчком такий досвід має.

При цьому і досі не оприлюднена дата псевдореферендуму. У інформпросторі «живе» дата 11 вересня — день єдиного голосування у росії, у який начебто хотіли провести і, окупендум на захоплених територіях України. Однак за півроку так званої спецоперації російська армія не змогла повністю захопити Донецьку та Запорізьку області, а Херсон, завдяки влучним ударам ЗСУ по мостах через Дніпро, фактично відрізаний від постачання військової техніки та боєприпасів. Відтак, не виключено, що фейковий «референдум» відкладуть до зими.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+