Пт. Гру 4th, 2020

Підкуп виборців і технологія «двійників», – що виявив моніторинг ОПОРИ на Херсонщині

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

На Херсонщині спостерігачі зафіксували ряд випадків з ознаками підкупу виборців та 11 випадків ймовірного використання технології «двійників». Загалом агітаційна активність кандидатів у жовтні зросла, а дільничні виборчі комісії були утворені вчасно.

Про це повідомили у Громадянській мережі ОПОРА, яка проводить масшабне спостереження за місцевими виборами.

За інформацією спостерігачів, жовтень був найактивнішою фазою передвиборної агітації. Якщо у вересні спостерігалася висока інтенсивність політичної діяльності лише в обласному центрі, то вже у першій половині жовтня розпочалася активна агітаційна робота і в районах.

20 політичних партій використовують зовнішню агітацію в обласному центрі, 7 з них представлені по всій області, 18 із них застосовують агітацію з використанням наметів у місті Херсон. У районах області активно проводяться зустрічі кандидатів у депутати та на посади голів громад із виборцями – зустрічі з трудовими колективами, участь у дебатах, організованих ТВК, телевізійних та інтернет-дебатах.

За словами координатора спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Херсонській області Євгенія Гладкого, «лідерами за кількістю зовнішньої реклами є такі політичні партії: «Партія Ігоря Колихаєва «Нам тут жити»,  «Слуга Народу», «Опозиційна платформа – За життя»,  «Блок Володимира Сальдо», «Наш край».

Спостерігачами ОПОРИ було зафіксовано систематичне псування білбордів представників політичної «Опозиційна платформа – За життя», «Партії Ігоря Колихаєва «Нам тут жити», «Блока Володимира Сальдо» та «Наш Край», як в місті Херсон так і районах області.

У перші два тижні жовтня спостерігалося розміщення матеріалів з ознаками замовності в обласних та районних друкованих ЗМІ. У них найбільше згадували політичні партії: «Партія Ігоря Колихаєва «Нам тут жити» (28%), «Блок Володимира Сальдо» (20%), «Наш край». (11%), Слуга Народу (9%), ВО «Батьківщина» (9%), «Опозиційна платформа – За життя» (8 %).

Протягом жовтня ОПОРА зафіксувала низку випадків поширення соціологічних опитувань без відомостей щодо замовника, часу опитування, похибки, точного формулювання питань тощо, що є порушенням Виборчого кодексу України. Такі матеріали поширювалися в друкованих та онлайн-виданнях, а також на сторінках кандидатів і партій у соціальних мережах.

У наметах трьох політичних партій було зафіксовано збір персональних даних виборців у двох випадках згоду на збір та обробку цих даних люди не підписували.

У Херсоні та області кандидати і політичні партії активно використовують для агітації методи з ознаками непрямого підкупу виборців, проводять суботники з благоустрою, під час яких встановлюють лавки, елементи на дитячих майданчиках, висаджують дерева. Роздають одноразові медичні маски, антисептики. Поліцією Херсонщини відкрито два кримінальних провадження по підкупу виборців.

За інформацією ГУ Національної поліції в Херсонській області, протягом виборчої кампанії зареєстровано 204 події, пов’язані з порушенням виборчого законодавства. Найбільше порушень зафіксовано у містах Херсон (77), Каховка (33), Гола Пристань (22), Нова Каховка (21), Олешки (15).

Поліцією складено 28 адмінпротоколів, 20 з яких – за виготовлення, друк матеріалів агітації без вихідних даних. По 14 випадках відомості внесено до ЄРДР, з них три – про перешкоджання здійсненню виборчого права та два випадки – підкуп виборців.

Зокрема, кримінальні провадження відкрито через напад на кандидатів політичної партії «Опозиційна платформа – За життя» та через використання технології «двійників» проти кандидата на посаду Чаплинського селищного голови.

Загалом, Громадянська мережа ОПОРА зафіксувала 11 випадків реєстрації кандидатів, які мають співзвучні прізвища (іноді прізвище та ім’я) із чинними очільниками міст та іншими кандидатами, які також балотуються на посади голів громад.

Нагадаємо:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+