У Скадовську розповіли про здобутки освітньої реформи

24 Травня 2019, 15:36

Створення опорних навчальних закладів і забезпечення технічними засобами сільські школи. Такі здобутки серед позитивних змін, що принесла освітня реформа, відзначила керівник відділу освіти Скадовської районної державної адміністрації Ольга Дудченко. Про це представниця місцевої адміністрації розповіла під час онлайн-конференції, організованої медіа-центром IPC-Гегічеськ у місті Скадовськ 24 травня.

“Найголовніше – це забезпечення технічними засобами сільські школи,це можливість учнями продовжити навчання у закладі з профорієнтаційним спрямування. Ми розуміємо, що сільські школи, особливо ті, що віддалені від районного центру, по різному сприймають новшества та інновації, які здійснюються та не завжди встигають за часом. Коли створюється опорний заклад, то команда, яка працює, сприяють впровадженню всього нового, створенню єдиного освітнього середовища. Як в опорному закладі, так і у філіях. Виїжджають команди, працюють педагоги з опорного закладу у філії, викладають базові предмети, коли педагогів не вистачає у сільській місцевості. У цьому ми вбачаємо позитив”, – зазначила Ольга Дудченко.

За її словами, освітня реформа розпочалася у Скадовському районі не з 1 вересня 2018 року, а з 1 вересня 2017 року. Адже опорний заклад Скадовський навчально-виховний комплекс “Академічна гімназія” був відібраний та обраний пілотним закладом для розроблення та впровадження навчально-методичного супроводження початкової освіти в умовах реалізації нового державного стандарту початкової та загальної середньої освіти. “Працювало два пілотних класи, підготовлено три тренери, які займаються і сьогодні навчанням вчителів початкових класів, які викладають у новій українській школі”, – зауважила керівниця відділу освіти.

“Проблем великих не було. Була проведена відповідна робота для забезпечення харчування, оскільки діти перебувають у другій половині дня також частково в школах, відкриті групи продовженого дня, забезпечено харчуванням за рахунок районного бюджету пільгові категорії. У співфінансування з обласним та районними бюджетами у нас були придбані два автобуси. Забезпечення підручниками є, кадрами є, розширена мережа гуртків, де діти можуть займатися у позакласний час. Відкриті центри дитячої, юнацької творчості, спортивної школи, для того, щоб діти могли задовольнити свої потреби і в спорті, і в творчості”, – розповіла Ольга Дудченко.

Разом з тим вона звернула увагу на брак фінансових ресурсів для опорних і закладів, які стають профільними.

За офіційною інформацією, освітня реформа в Україні здійснюється за чотирма напрямами: реформування середньої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, вищої освіти та створення нової системи управління і фінансування науки. За кожним із них здійснюються заходи, спрямовані на досягнення “спільної мети: перетворити українську освіту на інноваційне середовище, в якому учні й студенти набуватимуть ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, а науковці мають можливості та ресурси для проведення досліджень, що безпосередньо впливатимуть на соціально-економічне становище в державі”.

Під час реформування планується впровадити нові стандарти освіти, покращити матеріально-технічну базу освітніх та наукових закладів, залучити кращих педагогічних та наукових працівників і запровадити справедливу і прозору систему фінансування галузі освіти та науки. Реформа також має на меті підвищення престижу педагогічної та наукової праці.