Чт. Вер 29th, 2022

Експерт: У “день тиші” в Генічеську не зняли агітацію

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

У “день тиші” в Генічеську Херсонської області на вулицях залишалися білборди, які не мали всіх ознак передвиборчої агітації, але є цілком впізнавані. Про це повідомляє медіа-центр IPC-Генічеськ.

Зокрема, були помічені білборди з написами: “Думай”, “Постав галочку. Прикрий їм лавочку 31 березня”. Крім того, залишалися білборди з фотографіями кандидата у президенти Анатолія Гриценко з текстом: “Чесний президент служитиме людям. Програма Анатолія Гриценка. Чесних більше”.

“Закон чітко не визначає, що саме є агітацією, і  кандидати навчилися балансувати “на межі”: якщо на плакатах немає імені кандидата і його зображення (або зображення символіки партії, що висунула кандидата), а залишаються лише кольори і одне слово, яке використовувалось протягом кампанії, складно довести, що така продукція є агітацією”, – зазначила у коментарі для медіа-центру IPC-Генічеськ медіа-юрист, адвокат Інституту розвитку регіональної преси Людмила Панкратова.

На її думку, плакат кандидата Гриценка містить всі ознаки агітації, але, можливо, “його не встигли зняти”.

“На це порушення можна поскаржитись. За порушення правил агітації передбачена адміністративна відповідальність, встановлена  статтею 212-10 Кодексу про адміністративні правопорушення . Протокол про порушення складається працівниками Нацполіції. Штраф за вказане порушення становить для громадян від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян”, – проінформувала Людмила Панкратова.

Нагадаємо:

Згідно українського законодавства, у “день тиші” не повинно залишатися агітаційний матеріалів кандидатів, і за це відповідають комунальні служби. Згідно з Законом України “Про вибори Президента України” (ч. 17 ст. 64) з 24 години останньої п’ятниці перед днем голосування забороняється публікація агітаційних матеріалів у засобах масової інформації, розповсюдження виборчих листівок, розклеювання виборчих плакатів, публічні заклики голосувати за чи проти кандидатів на пост Президента України та розповсюдження політичної реклами.  
Передвиборчі агітаційні матеріали знімаються з 24 години останньої п’ятниці, що передує дню виборів чи дню повторного голосування, відповідними службами місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування.

  • 31 березня відбудеться голосування з виборів президента України. Для перемоги один із зареєстрованих 39 кандидатів повинен здобути понад 50 % голосів виборців. Якщо жоден з кандидатів не обере понад 50%, 21 квітня відбудеться другий тур виборів, у якому зустрінуться два кандидати, які набрали найбільшу кількість голосів.
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+